Progimnazijos istorija

 

 

1944 metų rudenį Panevėžio mieste 45 rusų tautybės vaikai pageidavo mokytis rusakalbių mokykloje. Švietimo ministerija leido atidaryti tris klases. Taip 1945 metų vasario pirmąją ėmė veikti trečioji progimnazija, kurioje buvo trys klasės. 5-oje klasėje š 17 mokinių, 6-oje klasėje 15 mokinių, 7-oje klasėje 13 mokinių. Kitais mokslo metais mokykloje jau mokėsi 108 mokiniai.


Dėl mokinių skaičiaus didėjimo dalis klasių buvo perkelta į pastatą Kranto gatvėje, buvusioje mokytojų seminarijoje, dalis mokėsi Gegužės pirmosios gatvėje.

1950 metų rugsėjį pradinės ir vyresnės klasės buvo sujungtos ir mokykla tapo 3-iąja vidurine mokykla. Buvo sukomplektuotos 33 klasės.


Pirmąjį dešimtmetį mokykloje direktoriavo M. I. Liadenko, A. P. Bezuglaja, M. A. Kuprijanova, A. B. Filimonov, du dešimtmečius vadovavo D. A. Gnusariova. Nuo 1970 m. iki 2003 m. mokyklai vadovavo  R. I. Paknienė, V. S. Griška, L. M. Dementjeva, A. Senvaitytė, P. Luomanas. Mokykloje dviem pamainomis mokėsi jau apie 1300 mokinių. Nuo 2003 metų iki dabar mokyklai vadovauja Danutė Valiukienė.

1964 metais Ramygalos g. 16 buvo pastatytas naujas pastatas, kuriame mokykla įsikūrusi ir dabar. 1980 m. buvo įkurtas bendrabutis mokiniams, atvykusiems mokytis iš rajono.


2005 metais Panevėžio miesto savivaldybės tarybos sprendimu 3-iajai vidurinei mokyklai suteiktas „Vilties“ vardas ir nuo 2005 m. rugsėjo 1 d. mokykla reorganizuota į mišriąją vidurinę mokyklą.

Per 70 metų mūsų mokykla išleido 65 mokinių laidas.


Panevėžio miesto savivaldybės tarybos 2011 m. kovo 31 d. sprendimu Nr. 1-68-29 „Vilties“ vidurinė mokykla pertvarkyta į „Vilties“ pagrindinę mokyklą nuo 2011 m. rugsėjo 1 d.


Panevėžio miesto savivaldybės tarybos 2015 m. liepos 30 d. sprendimu „Vilties“ pagrindinė mokykla tampa „Vilties“ progimnazija nuo 2015 m. rugsėjo 1 d. „Vilties“ progimnazijoje ugdomi 18 klasių moksleiviai. Čia nebebus jungtinių klasių, rusakalbiai mokiniai integruojami į lietuvių kalba ugdomas klases, jiems sudarant galimybę rusų kalbos mokytis kaip gimtosios.


2020 m. mokyklos jubiliejiniai metai. Pasikeitusi, bet išsaugojusi senąsias ir sukūrusi naujas tradicijas „Vilties“ progimnazija mini mokyklos įkūrimo 75-metį, mišrios mokyklos ir „Vilties“ vardo suteikimo mokyklai 15-metį.

 

Vartydama ilgos, įdomios ir turtingos mokyklos istorijos puslapius, didžiuodamasi ją kūrusiomis ir kuriančiomis asmenybėmis, teigiu, kad čia nebuvo ir nėra rengiama gyvenimui, nes pati mokykla ir yra gyvenimas.

 

            Visas mano tikėjimas vaikšto mokyklos koridoriais,

            Visos mano mintys sudėtos į mokyklos klases,

            Norėdami pamatyti Lietuvą, žiūrėkim į mokyklą

            Ten ji auga, mokosi skaityti ir rašyti.

                                                (Just. Marcinkevičius)

 

Per šešiolika vadovavimo mokyklai metų įvyko kardinalūs pokyčiai mokyklos gyvenime. Didžiulių pastangų dėka, įveikus miesto rusakalbių bendruomenės pasipriešinimą, 60 metų mokinius ugdžiusi rusų kalba mokykla 2005 m. buvo reorganizuota į mišriąją. Po mokyklos stogu šiandien gerai jaučiasi įvairių tautybių atstovai. Nuo 2005 m. reorganizavus mokyklą suformuotas darbštus, iniciatyvus, puikiai bendraujantis ir bendradarbiaujantis, skirtingų tautų pedagogų kolektyvas. „Visa švietimo sistema ne tik negali atsilikti  ji turi eiti avangarde. Ir mokytojo vaidmuo čia milžiniškas  jo rankose visa jaunoji karta  tik ji iš tikrųjų gali pastatyti mūsų laisvės pastatą...“ (Meilė Lukšienė). Pamatinis mokyklos ramstis yra mokytojas. Mokytojas – tikrasis architektas, brėžiantis kelią ir, anot dr. M. Lukšienės, „einantis avangarde“. Mūsų mokyklos pamatinis dvasinis ramstis yra pedagogas - ypatinga, sektina asmenybė. Galiu drąsiai teigti, kad mūsų mokyklos mokytojai – tikrieji ateities architektai, brėžiantys kelią ir, anot dr. M. Lukšienės, „einantys avangarde“. Senovės kinų patarlė sako, kad „Ir šūsnis knygų nepakeis gero mokytojo“.

Mūsų mokyklos misija SVARBUS KIEKVIENAS IR VISI! Progimnazijoje pastebimas kiekvienas žmogus, teigiamai vertinama jo veikla, skatinama tobulėti, palaikomas ir suprantamas kiekvienas žmogus tiek mokinys, tiek darbuotojas padarius klaidą. Šiandien, mes, visa progimnazijos bendruomenė, dirbame kartu kaip viena komanda, turinti bendrą tikslą: drauge džiaugiamės gražiais rezultatais, išgyvename dėl nesėkmių, imamės naujų užmojų, einame nepramintais takais, ieškome savų tiesų. Tada nesunku. Kurti visada įdomu. Sunkiausia trypčioti vietoje vienam.           

 

Oliveris Vendelis Holmsas yra pasakęs „Šiame pasaulyje svarbiausia ne tai, kur stovime, o kuria kryptimi judame“. Reorganizavus mokyklą, buriant mokyklos bendruomenę mums labai svarbu buvo išsiaiškinti ir teisingai pasirinkti judėjimo kryptį, surasti savąją vietą miesto bendrojo ugdymo mokyklų tarpe. Keitėmės visi... Mokykla atgijo. Pirmiausia atgijo patys mokiniai, labai aktyvi ir savarankiška tapo Seniūnų tarybos veikla. Mokiniai noriai dalyvauja įvairioje projektinėje veikloje ir patys siūlo idėjas. Stebina mūsų mokinių sąmoningumas, orumas, pagarba ne tik vienas kitam, bet ir mokyklai, kurioje mokosi. Džiugu, kad ugdymo proceso kokybė užtikrinama, rezultatai puikūs, mokyklą mokiniai renkasi noriai, mokykla netenkina visų norinčių mokytis šioje mokykloje poreikio. Nacionalinio pasiekimų patikrinimo testų rezultatai yra puikūs tiek 4-ųjų klasių, tiek 8-ųjų klasių mokinių, rezultatai viršija respublikos vidurkį. Buvę mokyklos mokiniai, pasirinkę mokymąsi gimnazijose, džiaugiasi geru paruošimu. Mokykloje vykdomas diferencijuotas matematikos, lietuvių kalbos, užsienio kalbų mokymas. Tai suteikia visiems mokiniams tinkamą ugdymą pagal kiekvieno gebėjimus. Ugdymo(si) rezultatai atitinka mokinių, jų tėvų ir mokytojų lūkesčius. Kasmet mokiniai olimpiadose, konkursuose, varžybose užima prizines vietas tiek mieste, tiek šalyje. Mes kartu džiaugiamės pasiekimais olimpiadose, konkursuose, didžiuojamės sportininkų laimėjimais, iniciatyviais, kūrybingais mokiniais ir mokytojais. Kasdien puoselėjame viltį, kad kiekvienas vaikas, baigęs mokyklą, sėkmingai ras vietą po saule, o didžiausia vertybe jam bus-žmogiškumas.

 

Senovės kinų patarlė sako, kad „Praeities neužmiršk: praeitis  ateities motina”. Džiaugiuosi, kad mokykla, išsaugojusi senąsias ir sukūrusi naujas tradicijas nuolat organizuoja tradicinius renginius, vykdo projektus, akcijas, sveikatingumo programą. Įgyvendinamas sėkmingas projektas, suteikiantis mokyklai savitumo – kryptingo meninio ugdymo (šokio) programa. Kasmet organizuojami du tarptautiniai dainų ir šokių festivaliai „Mes nupinsim šokių pynę“ ir „Draugai draugams“, į kuriuos kviečiama viso miesto bendruomenė. Mokyklos renginiuose nuolat lankosi buvę mokiniai. Nuolat stiprinamas mokyklos vaidmuo vietos bendruomenėje, plėtojami ir tobulinami ryšiai su miesto ir šalies socialiniais partneriais. Visa tai suteikia galimybę mokyklos ugdytiniams siekti puikių rezultatų akademinėje, meninėje, sportinėje, socialinėje srityse.

 

Mokykla palaiko glaudžius ryšius su mokinių tėvais. Tėvų susirinkimų metu pristatoma mokyklos veikla, mokymo naujovės, tėvai bendrauja su mokytojais klasių susirinkimų, bendrų renginių metu.

 

Mūsų progimnazija yra nuolat pozityviai besikeičianti, ramiai apgalvojanti kiekvieną daromą žingsnelį. Na o aš stengiuosi įgyvendinti seną svajonę, kad mokykla būtų tokia vieta, į kurią ir mokytojas, ir mokinys, ir valytoja norėtų ateiti ne pareigos skatinami, išties norėdami jaustis reikalingi ir mylimi. Visi! Nes čia svarbus kiekvienas ir visi!

 

Direktorė Danutė Valiukienė